DDK 2017 Jeugd en Senioren

Chantal Bloklander speelt sterk toernooi.

Ook dit jaar werd het seizoen weer afgesloten met de Dag der Kampioenen, zowel voor de Jeugd als de Senioren.

De jeugd was als eerste aan de beurt op 11 juni in Bowling de Maaspoort in Den Bosch. Al om 9.00 uur moest men 's morgens aantreden, dus vroeg het bed uit. BV Barneveld had 4 ijzers in het vuur, Marieke van Essen (junioren), haar laatste optreden als jeugdspeelster, Birgit Koops (aspiranten), Jordy van de Wetering en Tristan Koops (pupillen). Helaas wist geen van allen de Round Robin (de laatste 8) te halen, men had gewoon moeite het eigen gemiddelde te benaderen. Voor de scores en de eindstand van de voorronde, zie de bijlage.

Lees meer: DDK 2017 Jeugd en Senioren

Dag der Kampioenen Senioren 2016

In het weekend van 2-3 juli is weer de Dag der Kampioenen gehouden voor Senioren. Dit jaar werd er gespeeld in Nieuwegein bij Chandra Bowling. Voor Bowlingvereniging Barneveld kwamen er 3 spelers in aktie te weten de verenigingskampioenen Chantal Bloklander en Riny Brink en als regiokampioene jong-senioren mocht Elianne van Ee haar opwachting maken. Chantal speelde een uitstekende wedstrijd met heel vlakke scores: 170-169-177-177-177-173 = 1043, gemiddeld 173.83. Uiteindelijk belandde zij op een verdienstelijke 25e plaats van de 62 deelneemsters. Elianne had blijkbaar niet het juiste gevoel, want met de volgende serie: 124-131-138-111-144-143 = 791 gemiddeld 131.83 werd zij laatste. Riny begon redelijk maar let het de laatste 2 games afweten. Met zijn serie van 181-159-188-192-157-147 = 1022 gemiddeld 170.33 werd hij 66e van de 74 deelnemers.

In de bijlage de standen na de voorronde.

Dag der Kampioenen 2015

Op Zondag 31 mei 2015 hebben 4 jeugdspelers deelgenomen aan de Dag der Kampioenen 2015, ditmaal in Mega Bowling Woensel.
Quinten de Vries eindigde als 20e in een veld van 26 pupillen met een gemiddelde van 122,25. Vooral zijn game van 165 was uitstekend.
Esmee Koops werd 11e van de 16 deelnemende pupillen met een gemiddelde van 120,25. Een serie zonder uitschieters.
Elianne van Ee had op een beter resultaat gehoopt als afsluiting van de jaren bij de jeugd. Zij eindigde als 14e van de 16 junioren met een gemiddelde van 152,25, ook een serie zonder de zo noodzakelijke uitschieters.
Uitblinkster dit toernooi was Birgit Koops, zij had duidelijk een topdag. Als 5e van de 23 aspiranten in de voorronde mocht zij door in de finale. Alle spelers begonnen weer op 0, het eindresultaat was een schitterende 4e plaats. In de bijlage alle resultaten en standen.