NK Jeugd 2017

Op zaterdag 19 november 2017 hebben 6 jeugdleden van BV Barneveld deelgenomen aan het NK Jeugd 2017 in Claus Bowling te Hoofddorp. Voor het eerst dat we met zoveel jeugdleden deelnemen.

Alle spelers begonnen met de voorronde, voor de pupillen 6 games en voor de aspiranten en junioren 8 games, en hoopten bij de top 10 te komen om zo door te kunnen gaan naar de 1e finale ronde. Dit lukte alleen bij Tristan Koops, hij ging als 8e door, de 1e finale ronde was echter het eindstation voor Tristan, hij eindigde op een 9e plaats. Esmee en Birgit Koops kwamen net te kort voor een vervolg en eindigden op een 12e plaats. Quinten de Booy en Jordy van de Wetering konden zich niet mengen om de hoogste plaatsen en eindigden respectievelijk als 21e en 25e. Ons nieuwste jeugdlid, Maurits Advocaat, slechts enkele weken lid durfde de uitdaging wel aan. Met voor hem mooie scores eindigde hij op de 31e en laatste plaats, maar wel een ervaring rijker. Dat het spelen op een oliepatroon uit de sportserie niet eenvoudig is bleek wel uit de scores, heel mooie hoge games werden afgewisseld met veel lagere games. Echter iedereen mocht tevreden zijn met het behaalde gemiddelde, iedereen kwam hoger uit dan het pasgemiddelde, en dan heb je het gewoon goed gedaan.

In de bijlage staan alle afzonderlijke scores en de uiteindelijke rangschikking.