Op zaterdag 28 oktober 2017 zijn 18 jeugdleden begonnen aan de verengingskampioenschappen 2018.
Bij de meisjes slechts 2 deelnemers, allebei uitkomend in een andere categorie, dus het spelen van alle games is voldoende voor het kampioenschap. Bij de jongens aspiranten 5 spelers en bij de pupillen zijn er 11 man, dus hier kunnen we nog een leuke strijd verwachten.

Bij de jongens aspiranten heeft Marnix een comfortabele voorsprong op Quinten en Jordy. Voor het eerst gooiend met zijn nieuwe bal verbeterde Marnix zijn PR en bracht dit op 166, in de 3e game was hij er opnieuw erg dicht bij. Bij de jongens pupillen gaat Carlo aan de leiding op de voet gevolgd door Lucas. De rest volgt op gepaste afstand en zal alles in het werk moeten stellen om het leidend duo te achterhalen. Daarbij moet men ook de concurrenten in de gaten houden want de onderlinge verschillen zijn maar klein. Op naar de 2e voorronde op 27 januari 2018.

Ook de 2e voorronde is nu gespeeld en die heeft toch wel de nodige verschuivingen gebracht. Bij de jongens aspriranten was Marnix niet aanwezig, helaas voor hem, maar nu is het aan Quinten en Jordy om samen uit te vechten wie zich straks kampioen mag noemen. Bij de jongens pupillen zag koploper Carlo zijn voorsprong alleen maar groter worden, mede door het wegvallen van Lucas. De strijd om de overige podiumplaatsen is nu dus weer volledig open. Op naar de finale op zaterdag 7 april.

Tijdens de finale veranderde er eigenlijk niets en bleef bijna alles zoals het was. De enige die een plaatsje wist te winnen was Marnick en dit ging dan ten koste van Bram.

phoca thumb m Verenigingskampioenen 2018 Jeugd