Start Nationale Trio Leagues uitgesteld tot januari 2021

Na lang beraad is donderdag 24 september besloten de start van het nieuwe Nationale Trio Leagues seizoen uit te stellen tot januari 2021. Er is naar de mening van de NBF teveel onzekerheid over de mogelijkheid om een eerlijke en vooral veilige competitie te organiseren.

De huidige ontwikkelingen rondom het coronavirus, de lokale verschillen wat wel en niet is toegestaan en de verschillende omstandigheden per bowlingcentrum, zijn de belangrijkste redenen waarom het besluit is genomen om het starten van de NTL en NJTL (zowel regionaal als landelijk) uit te stellen tot en met januari 2021.

De belangrijkste reden voor het uitstel is dat we een eerlijke en veilige competitie willen organiseren, zowel voor de deelnemers als onze wedstrijdleiders en door het landelijke karakter van de NTL is het naar de mening van de NBF niet mogelijk om de veiligheid tijdens iedere speeldag te garanderen. Ondanks alle inzet van de medewerkers van de bowlingcentra om een veilige omgeving te creëren, zijn de verschillen per locatie, met name de faciliteiten en de lokale richtlijnen, te groot om landelijk één lijn te kunnen trekken. We willen daarnaast jullie, onze wedstrijdleiders, niet opzadelen met de verantwoordelijkheid om te bepalen of de omgeving voldoende veilig is om te kunnen spelen. Ook het feit dat we met de NTL ontzettend veel verplaatsingen door het land op gang brengen is natuurlijk niet bevorderlijk is voor de huidige situatie rondom het coronavirus.

Het was geen makkelijk besluit, juist omdat we het belangrijk vinden dat er weer gebowld wordt. Toch zijn we van mening dat dit voor nu het beste besluit is dat we als overkoepelende organisatie kunnen nemen, met daarbij de gezondheid van onze leden in het achterhoofd.

Opzet in 2021

We rekenen tijdens deze coronacrisis op begrip voor dit besluit, waarbij we natuurlijk begrijpen dat ons besluit ook voor jullie een flinke teleurstelling is. Die teleurstelling heerst ook bij ons, bijna alle voorbereidingen waren immers al getroffen voor de competitiestart, maar we gaan zo snel mogelijk nadenken over een nieuwe opzet van de NTL, met een start in 2021. Zodra hierover meer bekend is worden ook jullie z.s.m. geïnformeerd.