Verenigingskampioenschap 2019 Jeugd

Op zaphoca thumb m Prijswinnaars Leiding 2019terdag 3 november 2018 zijn 19 jeugdleden begonnen aan de verengingskampioenschappen 2019.
Bij de meisjes 3 deelnemers, Birgit en Esmee bij de Junioren en Evita bij de Pupillen. Bij de jongens 1 junior, 6 aspiranten en 9 pupillen, dus bij de jongens kunnen we nog een leuke strijd verwachten.

Bij de Meisjes junioren een ongelijke strijd tussen Birgit en Esmee, vanaf de aller eerste game nam Birgit een voorsprong die elke game groter werd, waardoor zij de terechte kampioen is geworden. Slechts in de 4e game wist Esmee een heel klein beetje van de achterstand in te lopen. Evita was als enige pupil aan de start verschenen en werd dus onbedreigd winnaar, vooral in de finale liet zij mooie scores zien.

Maurits was de enige junior bij de jongens, hij werd dus de nieuwe kampioen.

Bij de jongens aspiranten een tweestrijd tussen Marnix en Carlo met op gepaste afstand Jordy, Quinten en de overige spelers. Marnix ging na de voorronde aan de leiding maar moest die in de finale afstaan aan Carlo, hij hield uiteindelijk 8 pins over. Voor de rest veranderde er niets zodat Jordy de 3e prijs in ontvangst mocht nemen voor Quinten, Frank en Mike.

Ook bij de jongens pupillen een spannende strijd om het kampioenschap. Na de 1e voorronde had Tristan de leiding voor Jarno maar na de 2e voorronde waren de rollen omgedraaid.  In de finale wist Jarno zijn voorsprong nog iets uit te breiden zodat het kampioenschap binnen was. Tristan eindigde op kleine afstand als 2e gevolgd Lucas die vanaf het begin op de 3e plaats bivakkeerde.

Voor de volledige uitslagen en standen zie de bijlage.

Verenigingskampioenschap 2018 Jeugd

Op zaterdag 28 oktober 2017 zijn 18 jeugdleden begonnen aan de verengingskampioenschappen 2018.
Bij de meisjes slechts 2 deelnemers, allebei uitkomend in een andere categorie, dus het spelen van alle games is voldoende voor het kampioenschap. Bij de jongens aspiranten 5 spelers en bij de pupillen zijn er 11 man, dus hier kunnen we nog een leuke strijd verwachten.

Bij de jongens aspiranten heeft Marnix een comfortabele voorsprong op Quinten en Jordy. Voor het eerst gooiend met zijn nieuwe bal verbeterde Marnix zijn PR en bracht dit op 166, in de 3e game was hij er opnieuw erg dicht bij. Bij de jongens pupillen gaat Carlo aan de leiding op de voet gevolgd door Lucas. De rest volgt op gepaste afstand en zal alles in het werk moeten stellen om het leidend duo te achterhalen. Daarbij moet men ook de concurrenten in de gaten houden want de onderlinge verschillen zijn maar klein. Op naar de 2e voorronde op 27 januari 2018.

Ook de 2e voorronde is nu gespeeld en die heeft toch wel de nodige verschuivingen gebracht. Bij de jongens aspriranten was Marnix niet aanwezig, helaas voor hem, maar nu is het aan Quinten en Jordy om samen uit te vechten wie zich straks kampioen mag noemen. Bij de jongens pupillen zag koploper Carlo zijn voorsprong alleen maar groter worden, mede door het wegvallen van Lucas. De strijd om de overige podiumplaatsen is nu dus weer volledig open. Op naar de finale op zaterdag 7 april.

Tijdens de finale veranderde er eigenlijk niets en bleef bijna alles zoals het was. De enige die een plaatsje wist te winnen was Marnick en dit ging dan ten koste van Bram.

phoca thumb m Verenigingskampioenen 2018 Jeugd

Mo-Team: sponsor van onze jeugdafdeling.

U had zich misschien al afgevraagd wat de reclame van Mo-Team op onze website deed. Nu, sinds 1 september 2016 is dit een sponsor voor onze jeugdafdeling. Deze sponsor overeenkomst hebben wij aangegaan voor een periode van 5 jaar. Als vereniging zijn wij hier heel blij mee, en wij hopen uiteraard dat dit niet de enige sponsor blijft. Er ligt een ambitieus plan op tafel om de jeugd op een hoger niveau te krijgen. Hierover zullen wij jullie binnenkort nader informeren.