MijnNBF is er voor jou, maak er gebruik van!

Als lid van de Nederlandse Bowling Federatie heb je toegang tot MijnNBF. Hier vind je o.a. jouw digitale ledenpas en een overzicht van al jouw scores. Met jouw gegevens kun jij je ook online inschrijven voor toernooien en heb je toegang tot onze mobiele app.

Lees HIER het complete artikel.

Seizoen 2020-2021

Bowlingteams op zoek naar nieuwe spelers!
Ook nieuwe jeugdleden van harte welkom.

Er zijn diverse teams op zowel de dinsdag- als de woensdagavond die opzoek zijn naar nieuwe spelers. Dus mensen die houden van een gezellig avondje bowlen in competitieverband neem contact met ons op.

Op dinsdagavond wordt er gespeeld van 20.30 - 22.30 uur door teams die minimaal uit 4 personen bestaan (4-mansleague).
Op woensdagavond wordt er gespeeld van 19.30 - 20.30 uur in de duoleague en van 20.45 - 22.15 uur in de trioleague.
In alle leagues (competities) zoeken wij nog spelers.

Op zaterdagmorgen speelt de jeugd (vanaf 8 jaar) hun wedstrijden en trainigen, aanvang 10.00 uur. Ook hier hebben we voldoende plaats voor nieuwe talenten.

Jullie kunnen contact met ons opnemen via het contactformulier op deze website of door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meldplicht Seksuele Intimidatie

De meldplicht houdt kort gezegd het volgende in:

Zodra iemand uit het bestuur van een vereniging  vermoedens heeft van een situatie waarin sprake is van seksuele intimidatie of seksueel misbruik, is hij of zij verplicht dit bij de bond te melden. Wanneer trainers, begeleiders of leden iets weten, zijn zij verplicht dit te melden bij het bestuur van de vereniging. LEES MEER >

Nieuw reglement bowlingballen

Zoals recentelijk aangekondigd heeft de USBC de regelgeving voor wat betreft het maximale onbalans van ballen aangepast per 01-01-2020. Na veel kritiek van federaties, pro shop houders en bowlers is er nu een overgangsregeling die ingaat op 01-08-2018, zodat iedereen ruim de tijd heeft zijn of haar materiaal te kunnen aanpassen voor de officiele ingangsdatum van 01-01-2020.
Lees hier het complete artikel.

Bowlen in een prettige en veilige omgeving

Bowlingvereniging Barneveld vindt het belangrijk dat alle bowlers en begeleiders in een gezonde en sociaal veilige sportomgeving kunnen sporten of trainen. Gedrag of taalgebruik, dat als ongewenst of intimiderend wordt ervaren, wordt niet getolereerd. Ongewenst gedrag heeft immers grote gevolgen voor de betrokkene(n), de sfeer, de sportieve prestaties en het imago van de vereniging.

Door NOC*NSF zijn gedragsregels opgesteld voor vrijwilligers om het risico op ongewenst gedrag tussen jeugdleden en begeleiders te verkleinen. Bowlingvereniging Barneveld houdt de vrijwilligers aan deze gedragsregels en heeft voor hen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd. Het gaat echter niet alleen om jeugdbegeleiders. Absoluut noodzakelijk voor sociale veiligheid is dat alle leden respectvol met elkaar omgaan. Het gaat goed binnen onze club, we zijn een gezellige vereniging en dat willen graag zo houden.
Daarom vinden wij het belangrijk om eens duidelijk op een rijtje te zetten wat dat inhoudt: respectvol met elkaar omgaan. Wat verwachten we van elkaar? Waar kunnen we elkaar eventueel op aanspreken als dat nodig is?
We brengen daarom graag deze omgangsregels, ons aangereikt door de NOC*NSF (http://nocnsf.nl/grensoverschrijdendgedrag) , onder de aandacht van de leden en verzoeken iedereen er kennis van te nemen en zich hiernaar te gedragen. We gaan leden niet vragen die te ondertekenen, we gaan ze niet gebruiken als reglement of als een wetstekst. Zie ze als verkeersregels: hoe drukker het is, hoe belangrijker die zijn.

Omgangsregels
1. Ik accepteer en respecteer de ander zoals hij is en discrimineer niet. Iedereen telt mee binnen de sportvereniging.
2. Ik houd rekening met de grenzen die de ander aangeeft.
3. Ik val de ander niet lastig.
4. Ik berokken de ander geen schade.
5. Ik maak op geen enkele wijze misbruik van mijn machtspositie.
6. Ik scheld niet en maak geen gemene grappen of opmerkingen over anderen.
7. Ik negeer de ander niet.
8. Ik doe niet mee aan pesten, uitlachen of roddelen.
9. Ik vecht niet, ik gebruik geen geweld, ik bedreig de ander niet, ik neem geen wapens mee.
10. Ik kom niet ongewenst te dichtbij en raak de ander niet tegen zijn of haar wil aan.
11. Ik geef de ander geen ongewenste seksueel getinte aandacht.
12. Ik stel geen ongepaste vragen en maak geen ongewenste opmerkingen over iemands persoonlijk leven of uiterlijk.
13. Als iemand mij hindert of lastig valt dan vraag ik hem/haar hiermee te stoppen. Als dat niet helpt, vraag ik een ander om hulp.
14. Ik help anderen om zich ook aan deze afspraken te houden en spreek degene die zich daar niet aan houdt erop aan en meldt dit zo nodig bij het bestuur.

Vertrouwenscontactpersoon.
Mocht er zich toch iets voordoen dan kun je met al je vragen terecht bij de vertrouwenscontactpersoon van de NBF i.c. Martine van de Veen. Dit kan per e-mail nu Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch 0318-581308 (directe lijn). Met alle mededelingen wordt uiteraard vertrouwlijk omgegaan.

Jeugd

Bowlen een fantastische bezigheid!!

Vindt jij bowlen leuk!! En zou je dit vaker willen doen. Waarom dan niet in clubverband??

Onze vereniging heeft op dit moment ongeveer 20 jeugdleden. Ben jij 8 jaar of ouder en geïnteresseerd kom dan eens een keer kijken op de zaterdagmorgen!!

Maar Bowlen is meer!!

Bowlen is een actieve sport die goed is voor je gezondheid! Het bevordert namelijk je concentratievermogen en de beheersing van je lichaam.

Bowlen is een individuele maar ook een teamsport. Je tegenstander kan ouder, jonger, beter of slechter zijn...... toch heeft iedereen, in onze competitie, evenveel kans om te winnen!

Bowlen kun je het hele jaar doen. In elke bowling en ..... het weer doet er niet toe.

Contributie.

De contributie voor een heel jaar is € 37,50, de eerste keer betaal je ook het inschrijfgeld van € 5,00.

Materialen.

Bowlingballen en schoenen zijn in het bowlingcentrum aanwezig en deze mag je gratis gebruiken. Je hoeft dus geen eigen bal en/of schoenen te hebben. Als je eenmaal een balletje kunt gooien dan kun je er aan gaan denken om een eigen bal en schoenen te kopen.

Competitie = huisleague.

De kosten voor deelname aan de jeugdleague bedragen € 3,50 per speeldag.
Het seizoen loopt van begin september tot eind mei/begin juni.
De speeltijden zijn zaterdagmorgen van 10.00 – 12.00 uur

Training.

Regelmatig wordt er onder deskundige leiding training gegeven om je technieken te verbeteren.
Ook dit vindt plaats op zaterdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur.

Overige activiteiten.

Naast de competitie organiseert de vereniging ook diverse toernooien waar leuke prijzen zijn te verdienen.
Eén keer per jaar kun je tevens deelnemen aan de verenigingskampioenschappen. De kampioenen in de verschillende klassen mogen meedoen aan de landelijke finales, waar je tegen andere jeugdbowlers om het kampioenschap van Nederland kunt gaan strijden.
Het seizoen wordt afgesloten met een uitje voor alle jeugdspelers en begeleiding.

Nieuwsgierig geworden!!

Kom dan eens vrijblijvend kijken op de zaterdagmorgen. Er is altijd wel iemand aanwezig waar bij je terecht kunt met je vragen en je mag natuurlijk dan gratis een balletje meegooien.