Oprichting

Bowlingvereniging Barneveld is officieel opgericht op 5 november 1981 onder de naam “Bowling Bond Barneveld”. Op 16 oktober 1991 werd de naam veranderd in “Bowling Vereniging Barneveld”. De vereniging is aangesloten bij de Nederlandse Bowling Federatie (NBF) als vereniging 124, en valt onder de Regio Oost. De thuisbasis van onze vereniging is Bowling en Partycentrum Veluwehal in Barneveld.

Bowlen als sport

Iedereen heeft wel eens op een familie- en/of personeelsfeestjes of zomaar als sportieve ontspanning een balletje gegooid. We noemen dit recreatief bowlen. Een hele leuke bezigheid maar met een wedstrijdelement wordt bowlen nog veel leuker en om beter te worden moet er geoefend worden om ook de techniek en tactiek van het bowlen onder de knie te krijgen. Naast het competitieve element betekent het bowlen in verenigingsverband dat men ook op een sportieve wijze snel tot sociale contacten komt. In Nederland zijn momenteel ongeveer 14.500 sportbowlers die het bowlen in verenigingsverband beoefenen en u hoeft geen “crack” te zijn om ook hier aan mee te doen. Bowling Vereniging Barneveld heeft ongeveer 100 enthousiaste leden die met z'n allen een fijne en gezellige vereniging vormen. Een vereniging waar alle leden zich thuis voelen en elkaar in een plezierige sfeer ontmoeten. Wie weet mogen wij u binnenkort ook als lid van onze vereniging begroeten, want ook u bent van harte welkom!

Bowlen een sport voor iedereen!

Bowlen is één van de sporten die je al op jonge leeftijd kan beoefenen en daar zeer lang mee kan doorgaan. Ons jongste lid is nu 8 jaar terwijl de oudste leden de 70 jaar al zijn gepasseerd